9 Haziran 2011 Perşembe

belki ona "biz" ders verebiliriz.

Bu gün başkasının bloğunu okuma havam yok yani canım sadece yazmak istiyo -en azından bu saatte. Aslında canım pek yazmak da istemiyo, aslında ne yazacağımı da bilmiyorum.




Çağdaş iyi çocuktu, muhabbet ediyoduk onla nazo ve ben onunla konuşuyoduk iyiydi işte. Arkadaşlığımız şöyle başladı :



Çağdaş bizim sınıfta bi çocuktu. Biz onla hiç konuşmazdık çünkü bizim genelde -özellikle nazonun- çok konuşmadığımız kişilerle takılıyodu. Bi gün nazoyla oturmuş bi solcu marşını söylüyoduk. Nazo bana bilmediğim yerlerini öğretiyodu. "Yolumuz devrim yolu gelin gaardaşlar gelin, yurdumuzda faşist dooğmuş vurun gaardaşlar vurun" çağdaş dönüp o "Emperyalist değil miydi ? " dedi. Nazo gayet emin hayır faşist dedi ben de onayladım, sonra nazo dönüp çocuğa "hem sen nerden biliceksin ki , solcu musun ? " dedi küçümser bi şekilde (çünkü sınıfımızda iki solcu vardı onlar da nazo ve bendik ve bi üçüncüsü çıkıcaksa bunun çağdaş olucağını düşünmezdik ). Çağdaş evet cevabını verince şaşırdık, şok olduk. Hemen gittik özlem hocaya anlattık (o da gayet solcu bi öğretmenimizdir ) . Öğretmen "yaaa..." dedi ve sonra "normaldir bakın adı çağdaş " dedi . Çağdaşla koyu bi sohbete girdik, meğer çağdaş bizden de solcuymuş, artık sınıfımızda iki değil üç solcu vardı birlikte takılıyo, bütün tenefüs hatta ders boyunca konuşuyo derslerde yanyana oturuyoduk. Çağdaş bizim yapmak isteyip de yapamadığımız bir çok şeyi yapmış, 1Mayısa gitmiş, bize 6 mayısın anlam ve önemini öğretmişti. Muhteşemdi o. Birlikte ankaraya gitme planları yaptık, büyüyünce yapıcağımız anarşistlikleri planladık. Bi partinin gençlik koluna giricektik, ankaraya Deniz Gezmişin mezarını görmeye gidicektik. Sonra birgün çağdaşa gidip "hani sen sigara içmiyodun, bana söz vermiştin dedim. " Çağda. "kolay kolay bırakılmıyo" dedi. Nazo çok şaşırdı çağdaşın sigara içtiğini duyunca, kızdı. Çağdaşa bırakmazdan küseriz dedik kavga ettik ve küstük. Çağdaş bize içmedim diye yalan söylüyodu ama biz içtiğini anlıyoduk çünkü bok gibi siğara kokuyodu. Sonuç olarak hala küsüz, barışmak istiyoruz ama belki ona "biz" ders verebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder