18 Şubat 2011 Cuma

Hayal.

Hayat o kadar acımasız ki; Bazen doğru olanı yapmak için en çok istediklerimizden vazgeçmemiz gerekir. Hayallerimizden bile.
Marquez .



 Hayat ve hayaller zıttır bence. Hayat hiç bir zaman hayallerin gerçekleşmesini istemez. Hayat daima sonmutu sever, hayal ise soyutu. Hayat hep haylallerimizden vazgçmek zorunda bırakır bizi .

Peki biz neden hayatın bizim önümüze koyduğu engelleri hayallerimizle yıkamayalım ?

Öyle ki hayallerimzide istediğimiz her şeyi yapabilirz. Ben hayallerimde hayatı , geleceği yaşanır hale getirebilirim.

Gelecek hayallerle inşa edilir. Bence hayal kurmak çoğu zaman çok kolay bir şey değil . İnsanın kendi dünyasını yaraması nasıl kolay olsun ki ? 


Ben kendi dünyamı düşlediğim zaman hep balon hayal ederim mesela. Palyaço kıyafetli insanlar. Her yer renkli ve kalabalık . Olağan dışı mı ? Hayır. Peki neden bu kadar zor bu .




 Neden ben her istediğimin olduğu KENDİ dünyamda saçma sapan şeyler hayal etmiyorum. Mesela neden insanlar istedikleri zaman mevsimleri değiştiremiyo ? Ya da neden hayallerim iki boyutlu değil ? Neden kendi dünyamda uçan filler yok benim ? Neden ben en fazla renkli binalar palyaço kıyafetli insanlar düşünüyorum ?


Çünkü insanlar gerçekçiler. Çünkü biz gerçekçi olmamaktan , soyut bi dünyadan korkuyoruz. Ben de korkuyorum . Çünkü hayat bizden gerçekleştirebileceğimizi istiyo.

Bence hayaller insanların en özgür alanıdır. Düşünüyorum da hiç bir kötü yanını bulamıyorum hayal kurmanın . Hayal kurmadan nasıl yaşanır ki ? Hani derler ya "sen hayal dünyasında yaşıyosun , hayat gerçek " diye. Gerçeklerimizde bi zamanlar hayallerimiz değil miydi ?

İnsan son nefesinde bile hayal kurarak ölmeli . Çocuk hayal kurarak doğmalı . Körler hayal kurarak yaşamalı . Biz hayal kurarak bakmalıyız geleceğe. Aksi taktirde hayal kurmadan nasıl biz biz olalım ki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder